איך לצמצם חשיפה לקרינה בעת טיסה

נשלח 6 במרץ 2017, 14:33 על ידי Amir Borenstein, No Rad   [ עודכן 6 במרץ 2017, 14:42 ]
שאלה - איך ניתן לצמצם חשיפה בעת טיסה?

תשובה - טיסה היא נושא מורכב. 
בטיסה ישנה חשיפה לכמה וכמה סוגים של קרינה. החשיפה שם כל כך מגוונת וברוב המקרים בלי כל ברירה. עקב כך, ובעקבות רגישותי לקרינה, לא טסתי כבר שנים.
להלן סוגי החשיפה ומה ניתן לעשות :
  1. קרינה בתדר נמוך ממערכות החשמל של המטוס. מקרינה זו אין כל כך מה לעשות כדי לצמצם חשיפה לקרינה זו. פרט אולי למדידה בתוך המטוס והבנה איפה כדאי יהיה לשבת (אם יש אפשרות להחליף מקום, או בטיסה הבאה). אבל פעולה זו תהיה חשודה מין הסתם ויכול להיות שצוות המטוס יחשוד בכם. להבין אני מעריך שהם לא יבינו. לכן אני לא הייתי עושה זאת ולא ממליץ על כך. 
  2. קרינה בתדר גבוה (רדיו-סלולר-אלחוטי) מציוד התקשורת האלחוטי במטוס, מסלולריים וציוד אלחוטי של הנוסעים, ממערכות מכ"מ בשדה ובמטוס ועוד.
    מי שרוצה לצמצם את החשיפה לקרינה מהציוד של הנוסעים יכול להשתדל להתרחק ממשתמשי סלולר ואלחוטי בעת התורים לפני העליה למטוס, להשתדל לעלות אחרי כולם כדי שזמן ההמתנה בתוך המטוס לפני ההמראה (מאז אסור כבר להשתמש בסלולריים) יהיה קצר יותר, ניתן לבחור חברות תעופה של מציעות WIFI במטוסים שלהם. 
    רגישים לקרינה יכולים להשתמש בביגוד וכובעים מבדים חוסמי קרינת רדיו כדי להקל את הטיסה. לשים לב לא לעבור במכונות בידוק ביטחוני כאשר אתם לובשים את הביגוד המגן. 
  3. קרינה קוסמית בעת שיוט המטוס בגובה גבוה. ככל שגובה השיוט רם יותר הקרינה תהיה גבוהה יותר. במקרה של סופות שמש, הקרינה תהיה גבוהה עוד יותר. זוהי קרינה מייננת ונהוג להשוות טיסה לניו-יורק מישראל ל4 צילומי רנטגן. מול קרינה זו אין כרגע מה לעשות.
  4. מערכות שיקוף ובידוק ביטחוני בנמל. בחלק מהמקרים והמדינות נעשה שימוש במערכות הדמיה לאדם המבוססות X-RAY. מי שאינו רוצה להיחשף יכול ברוב המקרים לבקש בידוק ידני.
בנוסף, אם הייתי טס מחר בבוקר הייתי משתדל לקחת אנטי-אוקסידנטים וGABA לפני, אחרי ותוך כדי החוויה. 

מטוס


Comments