קרינה מטלפונים אלחוטיים

טלפונים אלחוטיים הפכו בשנים האחרונות למצרך נפוץ מאוד. מחיריהם זולים מאוד, ההתקנה והשימוש בהם פשוטים מאוד. אבל ברוב מכשירי הטלפון האלחוטיים הנמכרים היום בעולם, תחנת הבסיס משדרת כל הזמן (התחנה משדרת גם כאשר לא מתבצעות שיחות) וחושפת את הסובבים אותה לרמות של קרינה סלולרית-אלחוטית (קרינת רדיו). הדבר חמור במיוחד אם המשתמשים בחרו למקם את תחנת הבסיס בצמוד למיטה, שולחן עבודה, ספת ישיבה או בצמוד לכל מקום בו נמצאים אנשים למשך פרק זמן ארוך. יש לציין כי בזמן שיחה גם הטלפון האלחוטי עצמו (“השפופרת” או “ההתקן הנייד”) משדר חזרה לתחנת הבסיס בדומה לטלפון סלולרי, כל זמן השיחה.

כמה עובדות על חשיפה לקרינה מטלפונים אלחוטיים

ברוב הטלפונים האלחוטיים הנמכרים היום בעולם תחנת הבסיס משדרת קרינה סלולרית-אלחוטית (קרינת רדיו) כל הזמן, גם כאשר לא מתבצעת כל שיחה.

בזמן שיחה ההתקן הנייד משדר קרינה סלולרית-אלחוטית (קרינת רדיו) בדומה לטלפון סלולרי.

הטעות הנפוצה ביותר בנוגע לשימוש בטלפונים אלחוטיים הוא מיקום תחנת הבסיס על ראש המיטה או על שולחן העבודה. טעות זו תגרום לחשיפה גבוהה של המשתמש לקרינה הקבועה מתחנת הבסיס של הטלפון האלחוטי במשך שעות ארוכות.

איך לצמצם חשיפה לקרינה מטלפונים אלחוטיים

ההמלצות הבאות מיועדות למבוגרים בריאים. רגישים לקרינה וילדים טוב יעשו אם ימנעו לחלוטין משימוש בטלפון אלחוטי. אם אתם סובלים מתסמינים של כאבי ראש, עייפות, בלבול, נימול, לאחר שימוש בטלפונים אלחוטיים כנראה שאתם רגישים לקרינה, לחצו כאן כדי לקרוא פרטים נוספים.

  1. התקינו בכל חדר בבית טלפון חוטי ללא קרינה. השתמשו בטלפון זה לרוב השיחות.
  2. אם אפשר, הפסיקו השימוש בטלפון האלחוטי.
  3. למי שלא יכול בלי, ישנן שתי אופציות:
    • רכישה של טלפון אלחוטי נמוך קרינה (יש מספר דגמים בשוק שמתהדרים בתכונה זו ולא כולם באמת נמוכי קרינה, לפרטים צור קשר) ושימוש בו לאחר התקנה והפעלת תכונת “מצב חיסכון” ו”מצב חיסכון פלוס”. מומלץ לבצע בטלפון זה שיחות קצרות בלבד.
    • הרחקת תחנת הבסיס ככל הניתן ממקומות בהם שוהים אנשים
    • צמצמו את מספר ומשך השיחות בטלפון האלחוטי.
    • תמיד העדיפו את השימוש בטלפונים החוטיים בכל חדר על פני שימוש בכל אלחוטי או סלולרי.

סרטונים על קרינה מטלפונים אלחוטיים

קרינה קבועה מתחנות בסיס של טלפונים אלחוטיים – https://youtu.be/ntG3LwE1_kw