קרינה מטלפונים סלולריים

טלפונים סלולריים רגילים משדרים לרוב בזמן שיחה וקבלת ושליחת SMS. טלפונים סלולריים חכמים, המכונים SMART PHONES, משדרים רוב הזמן בגלל העברת המידע שמשרתת את האפלקציות הפועלות ואלה שברקע, זאת בנוסף לשידורים בעת ביצוע פעולות יזומות כגון שליחת מסרונים, שיחה, גלישה סלולרית, קריאה של הודעות ועוד. במערכות הפעלה מסוימות די שהאפלקציה הותקנה (אין צורך בהפעלתה) כדי שזו תעביר ותקבל נתונים על פני הרשת הסלולרית ללא ידיעת המשתמש. עקב כך המשתמש הלא מודע מניח את הסלולרי החכם שלו בכיס המכנס ונחשף לקרינה סלולרית-אלחוטית (קרינת רדיו) באיזורי הבטן והחלציים משך רוב היום.

כמה עובדות על חשיפה לקרינה מטלפונים סלולריים

  • בטלפונים סלולריים רגילים החשיפה לקרינה היא בעיקר בזמן דיבור, שליחת וקבלת הודעות אס-אמ-אס.
  • בטלפונים סלולריים חכמים החשיפה לקרינה היא רוב שעות היום, בהתאם להגדרות המכשיר, למערכת ההפעלה ולאפליקציות המותקנות ומופעלות על המכשיר.
  • בשידור מסוג UMTS (דור שלישי) משודרת קרינה במגוון תדרים.
  • בשידור מסוג GSM (דור שני סלקום ואורנג’) משודרת קרינה סביב תדר יחיד, אך בגלל עוצמת השידור מתפתחים שדות מגנטיים חשמליים חזקים, בתדרים נמוכים.
  • כל שימוש בטלפון סלולרי חכם, כדוגמת גלישה סלולרית, שליחת הודעות אינטרנט, הורדת קבצים, ניגון קבצים מהרשת (וידאו ואודיו), צפייה בסרטונים ושידורי טלוויזיה מגדיל את החשיפה של המשתמש לקרינה מהמכשיר שלו וכן לעלייה בקרינה הסביבתית המשודרת מהאנטנה.
  • כל שימוש בתשתית סלולרית מכביד על הרשת הסלולרית ומהווה את הגורם המרכזי להקמת אנטנות חדשות.

איך לצמצם חשיפה לקרינה מטלפונים סלולריים

ההמלצות הבאות מיועדים למבוגרים בריאים. רגישים לקרינה וילדים טוב יעשו אם ימנעו לחלוטין משימוש בסלולרי.

אם אתם סובלים מתסמינים של כאבי ראש, עייפות, בלבול, נימול, לאחר שימוש בטלפונים סלולריים כנראה שאתם רגישים לקרינה, לחצו כאן כדי לקרוא פרטים נוספים.

  1. השתמשו בסלולרי רק כשאין ברירה. העדיפו תמיד שימוש בתחליפים קווים חוטיים, כגון טלפונים ומחשבים המחוברים לתשתית חוטית.
  2. שמרו על תקשורת הנתונים הסלולרית והאלחוטית והקישוריות האלחוטיות (WIFI ו DATA, בלוטות’ וNFC) במכשיר כבויה רוב הזמן והדלקו אותה רק כשיש בכך צורך.
    בסיום השימוש זכרו לכבות את התקשורת שוב. במכשירי טלפון סלולריים חכמים התנהגות זו תביא להורדה משמעותית מאוד של זמן השידור של המכשיר ותשפר משמעותית את אורך חיי הסוללה.
  3. בזמן שיחה הקפידו להשתמש באוזניה חוטית או באופציית הרמקול של המכשיר (ספיקרפון) וזאת תוך הרחקת המכשיר הסלולרי מהראש והגוף ככל יכולתכם
  4. הקפידו לא לשים את הסלולרי בכיסי הבגדים ולא לשאת אותו על הגוף.
  5. הקפידו לא להשתמש באוזניות בלוטות’ המשדרות קרינה ואשר מצריכות שידור נוסף של הטלפון אליהן בכל זמן הצימוד.

ראו גם