הסבר ל”טיוטת צו הטלגרף האלחוטי (אי תחולת הפקודה) (מס’ 2) (תיקון), התש”ף-2020″

ב17/3/2020 הועלה לאתר החקיקה הממשלתי הצעה לתיקון חוק הטלגרף האלחוטי כך שיתאים להחלטת ארגון הבזק הבין לאומי, ה ITU.

הנוסך זמין ב- https://www.tazkirim.gov.il/s/tzkirim?language=iw&fbclid=IwAR1FsfhRGfs2TLCMBvBANo-yXzbBowM_9x7XASkDDPhnYFoiYMLSHAhmNGc&tzkir=a093Y00001RFNdQQAX

ההצעה זמינה ב – https://www.tazkirim.gov.il/sfc/servlet.shepherd/version/download/0683Y000009FYwoQAG

בהצעה מספר גדול של מוצרים וטכנולוגיות אלחוטיות, בעלי הספקי שידור שונים, בעיקר מהתחומים הבאים:
גילוי מתכות לשוק האבטחה (“גברת פותחת תיק”), דרך מכשירים לאיתור גנבה מבוססים טכנולוגיות RFID , מכשירים רפואיים ושטלים עם שידור, דרך ראוטרים רגילים, ראוטרים חלשים יותר לשימוש ביתי וראוטרים חזקים (עד 4W לשימוש במשרדים, שטח פחות, גנים, מגרשי כדורגל ובמפעלים), גלאי חציית קו אבטחה למערכות אזעקה ביתיות ואחרות, וכן רכיבי תקשורת ואבטחה אלחוטיים לתעשיית הרכב ועוד.

כל אחד ואחד מהציודים הללו מגדילים בקצת או יותר את החשיפה שלנו לקרינה בלתי מייננת. כל אחד ואחד מהציודים הללו יכולים להגביל (חלקם הגדול כבר מגבילים) את היכולת של רגישים לקרינה ונפגעי קרינה לתפקד במרחב הפרטי והציבורי.

למשל הראוטרים החזקים יותר יכולים להפריע לנו גם כאשר הם רחוקים מאיתנו למשל בפארק ציבורי שעד להתקנתם היה נמוך קרינה.  דוגמא שנייה היא המערכות האלחוטיות לרכבים שיכולות להפריע לנו לנהוג ולנסוע ברכבים בהם הן מותקנות (כברירת מחדל וללא אפשרות בחירה שלנו). דוגמא שלישית מכשירים רפואיים משדרים, שאפשר שנאלץ להשתמש בהם בעתיד (למשל קוצב לב אלחוטי – אני לא צוחק יש כבר כאלה).

יש לציין כי אין קשר ישיר בין המוצרים והרכיבים הללו לדור חמש, אבל בהחלט מוצרים אלו והטכנולוגיות האלחוטיות עליהן הם נשענים, מהווים עוד נדבך במגמה ההולכת וגדלה של שימוש בציוד אלחוטי וסלולרי בכל מקום ובכל מצב. מגמה שמביאה בשנים האחרונות, ותביא בשנים הבאות, להמשך גידול בחשיפה האישית והסביבתית לקרינת רדיו לא בריאה.

כמובן וכאמור, מגמה זו של הגידול בחשיפה תביא לעוד אנשים שיפגעו מהקרינה הבלתי מייננת , חלקם יהפכו רגישים לקרינה. כמו כן תעמיק את הפגיעה, ההפרדה וההרחקה של רגישים לקרינה.

לכן, כל עוד לא מכירים בנזקי הקרינה הבלתי מייננת (בדגש על קרינת רדיו), כל עוד אין הכרה בנפגעים מקרינה בלתי מייננת וברגישים לקרינה וכל עוד אין תקנים מגנים לחשיפה לקרינה זו שיגבילו את החשיפה לרמות פי 10000 ופחות ממה שמתירים התקנים היום, עד אז יש להמשיך להתנגד לכל פריסה, יבוא, מכירה, שימוש בטכנולוגיות אלחוטיות-סלולריות ומה שיכול להביא להגדלה במגמה הרעה הזו.

Amir Borenstein

מנהל האתר

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אור ויינשטיין

    שמי אור ויינשטיין
    אני מתנגד לאישור וייבוא נוסף של מוצרים אל חוטיים חדשים שפולטים קרינת רדיו בנוסף על הקיים היום

כתיבת תגובה