ה FCC נתבע בבית המשפט העליון בארה”ב בגלל התעלמותו מנזקים של קרינת רדיו

שני גופי בריאות, ה ENVIRONMENTAL HEALTH TRUST – EHT ו CHD – CHILDREN’S HEALTH DEFENSE , תבעו את ה FCC , משרד התקשורת הפדרלי בארה”ב, עקב התעלמותו מנזקי קרינת הרדיו מאנטנות סלולריות וציוד אלחוטי. במסגרת התביעה הגישו התובעים כ11000 דפים בהם מפורטים נזקים ביולוגים, בריאותיים ועדויות של אנשים שנפגעו מקרינת רדיו.

הFCC הוא הגוף בארה”ב שאחראי על קביעת תקני החשיפה לקרינת רדיו. הגוף באופן מסורתי מנוהל על ידי גורמים שמעורבים בתעשיית התקשורת האמריקאית. מנהליו האחרונים הגיעו מהתעשיה (טום וולר – ראש הFCC בין השנים 2013-2017 היה בעבר ראש הלוביסטים של תעשיית הסלולר והאלחוט, בין 2017-2021 ראש הFCC היה אג’יט פאי שהיה בעבר יועץ משפטי לחברת הסלולר ורייזון ועורך דין במשרד שיצג את ה CTIA) והוא נוקט באופן עקבי בקו שמאפשר פריסה של תשתיות וטכנולוגיות סלולריות ואלחוטיות תוך מזעור האפשרות של אזרחים ורשויות להתנגד לפריסה, וקביעת תקנות וחוקים המקלות על הפריסה ועל חברות הסלולר. הFCC גם קובע את תקני החשיפה בארה”ב בהתבססות על הנחת היסוד שאין נזק בריאותי לחשיפה לקרינת רדיו. התקנים שלו גבוהים אפילו ביחס לתקן בארץ.

הFCC פתח בחקירה בשנת 2013 וביקש מהציבור להציג עדויות, הערות וטיעונים האם צריך או לא צריך לעדכן את התקנים שהוא קבע בשנת 1996. אלפי (יותר מ1700) עדויות , מחקרים וטיעונים הוגשו במסגרת הבקשה. בשנת 2019 סיים ה FCC את קבלת המסמכים, ביטל את העדויות והמחקרים בטענה שרובם לא היו מדעיות ואפילו החומר המדעי שהוגש אינו מספק כדי לעדכן את התקנים הקיימים, בוודאי שלא להחמיר אותם.

Upon review of the record, we find no appropriate basis for and thus decline to initiate a rulemaking to reevaluate the existing RF exposure limits,

FCC

בקביעתו התיייחס הFCC גם לחוות הדעת של ה FDA שקבעה בקצרה (ובתרגום לעברית) כי “אין ראיות שהביאה את ה FDA לבקש החמרה בתקני החשיפה ” –

““No evidence has moved our sister health and safety agencies to issue substantive policy recommendations for strengthening RF exposure regulation.””

FCC

בחודש ינואר 2021 התקיים דיון בבית המשפט בו הציגו הצדדים את עמדותיהם. הדיווחים מהדיון היו מעודדים ונראה שלא רק שבית המשפט הסכים לקבל אלפי עדויות מחקריות ואחרות לנזקים בריאותיים וביולוגים של קרינת רדיו ברמות נמוכות מהתקן, אלא גם למד את הנושא בצורה מעמיקה.

השיא היה כאשר אחד השופטים , רופרט ווילקינס, פנה לנציג ה FCC ואמר לו “אני נוטה לפסוק לרעתך” – ” I am inclined to rule against you. ”

אם זאת צריך לזכור שה FCC הינו אחד מהגופים הכי חזקים בארה”ב בהקשר של מערך התקשורת וצפוי שהוא ינהל קרב משפטי ארוך ומיגע, בגיבוי חברות הסלולרי והטכנולוגיה העשירות, כדי למנוע כל התערבות שתביא להקרה בנזקים או להקשחה בפריסה של טכנולוגיות חדשות (כרגע הפוקוס הוא על הפריסה של דור חמש בארה”ב).
סביר להניח שה FDA יגבה את הFCC (עד גבול מסוים) וכך גם ICNIRP וה EMF PROJECT של ה WHO.
אם כן לא בטוח בכלל שמה שנראה כמו דיון רציני לטובת התובעים, ימשיך להכרעה לטובתם.

הגשת החומרים לבית המשפט

סיכומי הגופים התובעים

עדכון של ה EHT – ENVIRONMENTAL HEALTH TRUST

קישור – https://ehtrust.org/eht-takes-the-fcc-to-court/

מתחיל בהקלטה של הדיון בעולם. שימוש לב לכך שהשופטים שאלו את נציגת הFCC על נושא חשיפה מצרפית מכמה מקורת קרינה אישיים בו זמנית ובנוגע לוועדה או וועדות שהיו אמורות לדון בנושא הסיכון הבריאותי (ולא התרמי) מהקרינה (סביב דקה 40 ו 44 של הדיון).
שימו לב לסיכום של השופטים שהם לא יודעים מי המומחים שבדקו את נושא ההשפעות הבריאותיות ומה המסכנות של הבדיקה שהייתה אמורה להתבצע. שימו לב שהנציגה של ה FCC מדגישה כל העת שלדעת ה FCC אין השפעות בריאותיות ואין השפעות של כמה מכשירים בו זמנית.
החל מ1:02:00 מופיע העדכון לעיתונות של קבוצת EHT , שהתקיימה לאחר הדיון. בדיון מדגישה ד”ר דברה דיוויס כי אין צורך להוכיח חד משמעית נזק בבני אדם, מספיק להוכיח שקימת אפשרות לנזק בריאותי לאדם ולסביבה כדי לצמצם את הנזקים. כמו כן דברה מזכירה כי לא מדובר רק בסרטן (או בהשפעות תרמיות) ומציינת כי יש יותר ויותר אנשים שנפגעים מהקרינה בדרכים אחרות כולל רגישות לקרינה.

עדכון של ה CHD – CHILDREN’S HEALTH DEFENSE

https://childrenshealthdefense.org/defender/judge-to-fcc-i-am-inclined-to-rule-against-you/

בדיון של CHD עלה שוב נושא הרגישות לקרינה והפגיעות שאינן תרמיות ואינם מוגבלות רק למחלת הסרטן. כמו כן עלה שוב נושא הוועדות הנעלמות של ה FCC שהיו אמורות לדון בנזקים בריאותיים וביולוגים, אשר הציגו מצגות ראשונות (שדיברו על השפעות ונזקים) ואז הופסק המימון שלהם והן לא התקנסו יותר. בנוסף הודגש שוב חוסר הבסיס המדעי לתקנים של ה FCC , הישענותו על גופים מושפעים אחרים כמו ICNIRP וה WHO EMF PROJECT , ועל אמירה קצרה של ה FDA.

תרומות

למי שרוצה לתרום למאבק (פנייה וניהול תיק בבתי משפט גבוהים בארה”ב עולה המון כסף) מוזמן לעשות זאת בקישורים הבאים:

Amir Borenstein

מנהל האתר

כתיבת תגובה