בבוקר ה19/9/2025, יצאתי מהבית בבוקר למבצע רכישת רכב ומכירת רכב. משימה לא פשוטה לרגיש לקרינה.
בחרתי להמר NISSAN NOTE 2015, על פי הצרכים שלנו , ובאותה עסקה גם מכרנו את המאזדה 6 2012.
למה דווקא ניסאן נוט?
מבחינת קרינה בחרתי דווקא בדגם הזה של היצרן הזה כי יש לי כבר ניסיון טוב עם ניסאן מיקרה משומשת שקנינו לפני חצי שנה ושהיא נמוכת שדה מגנטי, ומאוד אמינה ופשוטה. בנוסף למדתי את הדגם ואת המכלולים שלו כדי לוודא שאין בו מערכות או מכלולים שמשדרים ושאי אפשר להוציא. אין לו מפתח חכם (הנעה בכפתור) אז אין שידור מזה, והמערכת היחידה שמשדרת היא חיישנים לצמיגים ושם גם החיישנים וגם ה"מוח" נמצאים מחוץ לתא הנוסעים (במיקרה שלנו יש מערכת כזו ויש שידור נמדד כאשר מניעים לשבריר שנייה).
בנוסף הרכב גם עמד במגבלות התקציב המאוד מצומצם שלנו ובדרישות אחרות כדוגמת דרישה לרכב קטן יחסית (במקום המאזדה 6 הענקית) לנסיעות בעיקר בתוך העיר, חסכוני יחסית בדלק ובהוצאות.
רכישה מסוחר
מצאתי בלוחות רכב מתאים מסוחרים בחיפה. לאנשים לא רגישים בדרך כלל עדיף לחפש רכב מאדם פרטי, אבל במקרה שלי , אני מעדיף לרכוש מסוחרים כי יש להם תמיד כמה רכבים ואז אם מה שאני רציתי לא עובר את בדיקות הקרינה, בדרך כלל אני יכול לראות ולבדוק אצלהם עוד כמה אופציות.
ציוד והכנות
הצתיידתי בכובע מגן קרינה ובשלושה גאבות (תוסף תזונה טבעי המוריד כאבים מקרינה ומחדד את היכולת המוחית), ויצאתי מהבית בעשר בבוקר. הגעתי אליהם עם המאזדה שש נמוכת הקרינה שלי בסביבות 11 בבוקר.
דבר ראשון בדיקות קרינה
דבר ראשון בדקתי קרינה ברכב המוצע. שדה מגנטי = על המושבים בין 1-4 מיליגאוס, בכפות הרגלים פחות מ10 מיליגאוס.
את בדיקות הקרינה ביצעתי עם ה ENV RD100 , ולשדה מגנטי בתדר נמוך השתמשתי גם ב USH2.



מבחינת קרינת רדיו מייד מצאתי ברכב שתי מקורות , מקור ראשון היה דיבורית בלוטות' שהותקנה ברכב (לא מקורית), והמקור השני היה מערכת בידור של KENWOOD שגם בה היה דולק הבלוטות'. הערכתי שאני אדע בבית (או מקסימום אצל מקצוען) להוציא את הדיבורית ולכבות את השידורים ממערכת הבידור או להחליף אותה.

אחרי בדיקות הקרינה בדקתי\התרשמתי מהרכב מבחינות אחרות ורק אז לקחתי לבדיקה של מכון בדיקה (גם שם הייתה מלא קרינה).
יום שלם של חשיפה לקרינה
כל היום היה רצוף נסיעות והסתובבויות מול אנטנות ועם אנשים שיש להם סלולריי דור רביעי-חמישי משדר.
חלק מהיום היה במשרד של הסוחרי רכב. שם ביצענו את הפעולות הבירוקטיות. כמובן משרד מלא סלולריים, נקודות חמות ומחשבים אלחוטיים.
במהלך החלק הזה גם דיברתי בסלולרי חרום שלי (רמקול) חצי שעה עם הבנק, ועוד חצי שעה עם אנשים נוספים כדי להשלים את הרכישה.
הקפדתי כל הזמן לזוז, לא לשבת. לעמוד או לזוז בתוך המשרד הקטן.
ברגע שהרגשתי שאני מתחיל להיות חלש קצת או מטושטש, לקחתי גאבה (סה"כ ביום הזה לקחתי שלושה).
בסה"כ (להתפתעתי) לא הרגשתי כאבים, והצלחתי אפילו לנסוע הביתה עם הרכב כאשר הבלוטות' עדיין עובד ומשדר.
כל היום לא האמנתי איך אני עדיין מרגיש טוב ועדיין מתפקד. למעשה היה נוסבו הפוך כי כל הזמן חששתי שהנה הנה עוד חצי שעה אני מתמוטט. נוסבו הפוך (לצפות לכאבים , היה מביא לכאבים אם הרגישות שלי לקרינה הייתה בעיקרה נפשית) ובכל מקרה כאבים לא היו. לקראת סוף היום הרגשתי קצת פחות חד, אבל בלי כאבים.
חששתי גם שאני אגיע הביתה ואתמוטט, אבל גם זה לא קרה. הגעתי הביתה בשש והמשכתי לעבוד. בלילה ישנתי טוב והכל היה בסדר. מה שכן הייתי מותש לגמרי. בבוקר התעוררתי מוקדם מידי (חמש וחצי) מרוב התרגשות.
לאט לאט אני משתפר
אני כבר שנים משתפר ורגישותי לקרינה יורדת. אבל זה תהליך ארוך ואיטי מאוד , מאוד. אתמול היה שיא החשיפה שלי לקרינה, כבר הרבה שנים, ואיך שהוא הרגשתי בסדר. גם אין כרגע תסמינים של אחרי חשיפה. אין רגישות מוגברת ואני מוסגל לעבוד על המחשב. אני עדיין לא יודע מה הביא לשינוי ולמה אני לא ממוטת. כרגע הרעיון היחיד שלי הוא שבאמת השתפרתי ואני פחות רגיש. אבל נראה. בדרך כלל לאלוהים או ליקום יש חוש הומר מיוחד ואפשרי שאני עדיין אשלם על זה מחיר.
לרגישים לקרינה שנמצאים כרגע במצב לא טוב, אני מקווה שתראו את הפוסט הזה כהשראה. השיקום הוא איטי מאוד, ולאט לאט יש שיפור. הדרך הנכונה היא להעמיק מאוד בלימוד, מדידה, צמצום חשיפה ומיגון. ואז לשפר ולשפר כל הזמן את התהליך. בין לבין לשפר בריאות בכל דרך שנראת לכם. נסו בכל היכולות והכוחות שלכם לעשות ולהתמיד. לאט לאט זה נהיה קל וטוב יותר (בלי עיין רעה).
עוד מדידות, כיבוי ושינויים ברכב
למחרת בבוקר חזרתי על המדידות קרינה. כדי להיות בטוח.
הצלחתי היום לפרק בעצמי את הדיבורית (דרוש ידע וניסיון) וכן לכבות את השידורים במערכת הבידור.
אני עדיין בתהליך של שיפרים ושפצורים ברכב. מי שמכיר אותי יודע שזה יקח קצת זמן.
בתמונות , מדידות שדה מגנטי בניסאן נוט , על הכסאות ועל הרצפה ליד הדושות.
למי שמחפש רכב לרכישה, ונושא הקרינה חשוב לו, אני מקווה שלמדתם מהפוסט הזה.
יש מידע נוסף באתר בנוגע למקורות קרינה ברכב –
וצמצום חשיפה ברכב –
