You are currently viewing הכנת הבית ללמידה\עבודה מרחוק (מהבית)
סביבת עובדה עם מחשבים חוטיים

הכנת הבית ללמידה\עבודה מרחוק (מהבית)

כמה ימים אחרי תחילת שנת הלימודים נראה כי השנה הזו תהיה בסימן למידה מהבית (מה שמכונה “למידה מרחוק”). זאת בגלל החלת סגר קורונה שני בתקופת חגי תשרי. גם חלק גדול משוק העבודה עבר בשנה האחרונה לעבודה רבה מהבית. בשני המקרים מדובר בחדשות טובות עבור תלמידים ועובדים רגישים לקרינה שכעת נחסכה מהם השהייה חובה בביתי הספר מוקי הקרינה (ממערכות אלחוטיות המשדרות כל הזמן , כולל ראוטרים אלחוטיים וציוד קצה אלחוטי שהותקנו ונפרסו בבתי הספר בשנים האחרונות בדחיפת ד”ר עופר רימון, ואשר הפכו את הכיתות למלכודות קרינה עבור התלמידים, זאת בנוסף לקרינה מהסלולריים של התלמידים והמורים, במקומות שמורשה להחזיק בכזה בכיתה) ובמשרדים מוקי קרינה (ציוד אלחוטי וסלולרי משמש היום בכל משרד).

המציאות החדשה הזו טומנת בחובה אפשרות להפוך את סביבת המגורים לסביבה יעילה ובטוחה ללמידה ועבודה מהבית. הכנה והסבה של הבית לצורך זה דורשת התקנת רשת חוטית שתאפשר עבודה על גבי הרשת החוטית בכל חדר ובכל פינת ישיבה, ורכישה של ציוד מחשבים לכל באי הבית. כך תוכלו לעבוד וללמוד מהבית במינימום השפעות על הבריאות, הן מבחינת קרינה, הן מבחינת יציבה וארגונומיה, והן מבחינת יעילות ונוחות.

טיפים ללמידה\עבודה מרחוק

  • הכי חשוב – השתמשו בחיבור רשת חוטי שהוא יציב (אין ניתוקים והפרעות) ולא מקרין, בהשוואה לחיבור אלחוטי.
  • התקנת טלפון חוטי קווי בכל חדר בו נעשית עבודה, זאת כדי לאפשר יצירת קשר מהיר וללא סלולרי בין התלמידים , מורים והורים. בחברה החרדית רוב הלימוד מהבית מבוצע דרך הטלפון. במקרים רבים התלמידים משתמשים בסלולרי דור שני (מקרין במיוחד) צמוד לראש , במשך שעות רבות, כי לשמוע שיעורים. בחברה החילונית נעשה שימוש בטלפון בעיקר כדי לתאם פגישות זום, שיעורי בית ושיחות חולין. כדאי אם כן לאפשר ביצוע של השיחות הללו על ידי אמצעי שמקרין הרבה פחות מסלולרי. שימוש בטלפון ביתי-חוטי-קווי נותן פתרון החושף להרבה פחות קרינה בלתי מייננת מאשר שימוש בסלולרי.

    שימו לב שאם אתם מתחברים לשירות טלפון ביתי, החברה מציאה מכשור שאפשר להפסיק את השידור האלחוטי ממנו בכל עת שרוצים, ולא משדר כל הזמן ללא יכולת שליטה.
  • ניתן להעביר את הרשת החוטית ואת קווי הטלפון, על ידי כבלים לשולחן אוכל שהוסב לשולחן עבודה\למידה.
  • אם יש ילדים בוגרים שמעדיפים לעבוד מהחדר שלהם(וצריכים פחות תמיכה טכנית) ניתן להעביר רשת חוטית גם לחדר שלהם.
  • באופן כללי אני ממליץ על התקנה של רשת חוטית והובלת הרשת לכל חדר בבית. כך שמגוון המיקומים בהם אתם יכולים לשבת וללמוד עם המחשב המחובר לרשת החוטית, הוא כמעט בלתי מוגבל.
  • על השולחן מחברים SWITCH (מפצל רשת) כדי לאפשר חיבור מחשבים נוספים לרשת הקווית.
  • השתמשו במחשבים ניידים, לא חייבים מחשב מאוד חזק, אבל כמובן המחשב צריך להיות מחובר לרשת הקווית.
  • העדיפו התקנה ושימוש בתוכנת ZOOM על המחשב ולא בתוסף לדפדפן. הפעלת תוכנת ZOOM על המחשב היא יעילה יותר מבחינת משאבים ומצמצמת את הסיכויים להפרעות, פריזים, קיטועים וניתוקים.

הסבר מפורט

התקנת רשת חוטית בבית יכולה להיעשות בקלות על ידי מי מכם שהוא בעל ידע טכני קל בנושא, או על ידי הזמנה של טכנאי רשתות. רצוי להתקין נקודות רשת בכל חדר, בעמדות הטלוויזיה וצמוד לשולחנות בהן מתבצעת למידהעבודה. אני ממליץ גם על נקודה צמוד לשולחן האוכל כך שיתאפשר לכל המשפחה לעבוד בצמוד אחד לשני, על אותו שולחן אוכל גדול (דורש גם חיבור לSWITCH נוסף על השולחן וחלוקת הרשת לכל המחשבים).

מבחינת מחשבים אני מעדיף עבודה עם לפטופים המחוברים לרשת החוטית. לשם כך יש להצטייד במחשבים ניידים עם כרטיס רשת חוטי פנימי. לא חייבים מחשב חדש , ניתן גם להשתמש במחשבים מחודשים. בדרך כלל העבודה והלמידה מהבית לא דורשות מחשבים חזקים במיוחד (אלא אם כן אתם מהנדסים , עורכי וידאו , גרפיקאים ומקצועות דומים שדורשים מחשב חזק. במקרה כזה כנראה כבר יש לכם מחשב כזה). ילד בכיתה ה יכול להסתפק במחשב נייד פשוט שעלותו כחדש בסביבות ה 1500 ש”ח, וכמשומש החל מ500 ש”ח. כך גם מבוגרים שעובדים בעבודה משרדית רגילה.

הבעיה היא שמאז שהקורונה הגיעה נעלמו מהשוק המחשבים החדשים הזולים יותר. ניתן עדיין מידי פעם למצוא כאלה באמזון או בספקים בארץ. אבל שוב, גם מחשב ישן ואיטי יחסית יוכל לתת תשובה מספיק טובה לשיעורי זום ואופיס.

המקפידים והרגישים במיוחד יקפידו על חיבור מקלדת חוטית, עכבר חוטי לכל מחשב. כמו כן יקפידו הרגישים על חיבור המחשב להארקה.

אוזניות אוויר יכולות להשלים את ההכנות כדי שכל אחד יוכל לעבוד עם מוזיקה שלו או להיות בשיחת ZOOM בלי להפריע לשני.

אז מה היה לנו?

1. הכי חשוב – רשת חוטית עם נקודות בכל חדר וגם ליד שולחן האוכל.
מידע –https://www.norad4u.co.il/emr-reduction-h/limiting-the-use-of-wireless-networks-h/
רכישה – https://www.norad4u.co.il/buy/network/.

2. טלפונים חוטיים לביצוע שיחות עם המורים , הורים ותלמידים אחרים. אצלנו בבית יש טלפון חוטי כמעט בכל חדר. מה שמאפשר לקבל ולהוציא שיחות בכל מקום בבית שבו בוחרים לשבת ולעבוד\ללמוד.

3. שימוש בלפטופים זולים ופשוטים עם חיבור רשת חוטי – ניתן לפנות אלי להמלצה, וניתן גם לקרוא את הפרק בנושא
מידע –https://www.norad4u.co.il/emr-reduction-h/using-pcs-and-laptops/
רכישה – https://www.norad4u.co.il/buy/lowemfpc-2/

4. למתקדמים -אוזניות אוויר לכל עמדה.
ראו – https://www.4ehsbyehs.co.il/product/airtube012020/

5. למתקדמים – מקלדת ועכבר חוטיים –https://www.norad4u.co.il/buy/keymouse/

6. למתקדמים – חיבור מחשב נייד להארקה –
https://www.norad4u.co.il/emr-reduction-h/using-pcs-and-laptops/#hrqt_mhsb_nyyd_lzmzwm_hsyph_lsdh_hsmly

מספר מחשבים על שולחן אוכל – כולם עובדים ולומדים ביחד

Amir Borenstein

מנהל האתר

כתיבת תגובה