מדריך צעד צעד לצמצום חשיפה ראשוני


הקדמה 

מדריך זה מטרתו לעזור לאנשים המודעים להשפעות הבריאותיות של חשיפה לקרינה בלתי מייננת, בדגש על רגישים לקרינה, ואשר רוצים לצמצם חשיפה לקרינה בלתי מייננת, לעשות זו ביעילות הגבוהה ביותר. את השלבים הבאים יש לבצע אחד אחרי השני, וליצור שיפור מתמיד בו הידע והמיומנויות שלכם הולכים וגדלים והחשיפה שלכם לקרינה תלך ותרד, ככל שתתמידו בביצוע השלבים. אנחנו נהיה לצידכם בתמיכה בדואר אלקטרוני ( norad4u@gmail.com ) בכל שלב ושלב ונשמח לעזור.

מדריך צעד צעד לצמצום חשיפה ראשוני לקרינה בלתי מייננת נכתב לאחר שהבנתי כי לאנשים רבים, הן רגישים לקרינה והן כאלה שעדיין אינם מרגישים את הקרינה, יש קושי גדול בביצוע צמצום חשיפה לקרינה ובמעבר על תוכנית ארבעת השלבים. שמתי לב כי הרבה אנשים מבקשים הוראות מדויקות ומפורטות יותר של "עשה" ו"אל תעשה" ולא הפנייה לקריאה של ארבעה פרקים גדולים באתר הדנים בנושא ידע, מדידת קרינה, צמצום חשיפה ומיגון.  שמתי לב כי גם אנשים רבים רוצים למגן ללא כל ידע והבנה מה באמת צריך לעשות וללא מדידה או צמצום חשיפה שהם שלבים מקדימים למיגון.

מדריך זה נכתב כדי לתת לקוראים רשימה קצרה יחסית וברורה של הוראות והנחיות שיאפשרו להם לצמצם חשיפה באופן מהיר ובו זמנית להיכנס בשלבים לנושא הידע, המדידה, צמצום החשיפה המיגון.

המדריך הוא ראשוני בלבד. ביצוע השלבים יאפשר לרוב האנשים שיפור משמעותי אבל המדריך אינו מלא ויש לבצע צעדים נוספים, עם הזמן ועם הגדלת המומחיות בתחום. 

הצעדים במדריך נכתבו על סמך של יותר מ10 שנים ניסיון בהדרכה, ליווי והכוונה של אנשים, רגישים לקרינה ושאינם רגישים, בצמצום חשיפה והתמודדות עם קרינה. 

 

שלבים:

מספר

תיאור

המלצה לביצוע לשאינם רגישים לקרינה

המלצה לביצוע של רגישים לקרינה

1

צפייה בסרטון - “מבוא לקרינה" -
https://youtu.be/Bx0rwyiFNsk

חובה

חובה

2

אבחן את עצמך – האם אתם רגישים לקרינה?

יכולים להשתמש בציוד אלחוטי וסלולרי ללא הגבלה וללא כל הרגשה? אתם לא רגישים.

מרגישים כאב או תסמינים בעת שימוש בסלולרי ובציוד אלחוטי = רגישות קלה.
מרגישים כאב או תסמינים בעת שהייה מול אנטנות סלולריות או בסביבה בה יש ציוד אלחוטי כאשר אתם לא משתמש בו = רגישות בינונית או קשה.

3

רכישת מד קרינה

המד המומלץ 10/2016 -CORNET ED88T

הצורך הבסיסי הוא לכסות את תחום קרינת הרדיו-סלולר-אלחוטי וכן שדה מגנטי בתדר נמוך. 
אם אפשרי כדאי שיהיה אפשר למדוד גם שדה חשמלי בתדר נמוך וזיהום חשמלי

המד CORNET ED88T מצוין לבדיקות קרינת רדיו-סלולר-אלחוטי, וכן שדה מגנטי וחשמלי בתדר נמוך. 

לבדיקה של זיהום חשמלי יש צורך במד מיוחד נוסף.  

רשות אבל מומלץ – מד קרינה יאפשר לכם קבלת מדד אובייקטיבי של רמת החשיפה,  יאפשר מציאת מקורות קרינה, חדירות קרינה, יאפשר ביצוע בדיקות לפני ואחרי מיגון וכן מדי פעם ככל שיידרש

חובה וחשוב מאוד – רכישת מד קרינה היינו צעד בסיסי. ללא מד קרינה קצב ההתקדמות יהיה איטי מאוד, הן בלימוד נושא הקרינה והן בצמצום החשיפה.

אם אתם חושבים לעצמכם "אני לא צריך מד קרינה כי אני מרגיש את הקרינה" דעו לכם כי בלי מד קרינה מתאים אתם תהיו עיוורים לסיבות הגורמות לכם לתסמינים, 

גם אני בזמנו התקמצנתי על רכישה של מדי קרינה, התעקבתי והמצאתי תירוצים. הדבר גרם לי לחשיפה מיותרת ולבזבוז זמן וכסף רבים.
קראו את המאמר הבא - מדוע צריך רגיש לקרינה מד קרינה

4

הפסקת שימוש בטלפון אלחוטי, התקינו טלפונים חוטיים קוויים בכל חדר.

ראו –
טלפון אלחוטי

חשוב מאוד - חשוב להפסקת שידור קרינה רדיו קבועה בבית

חובה

5

הפסקת שימוש במחשב ובראוטר אלחוטי (WIFI), התקנת רשת חוטית בבית ושימוש במחשבים וטאבלטים המחוברים לרשת החוטית.
כיבוי אופציית האלחוטי ברואטר. 

ראו –
שימוש במחשבים
ראו –
שימוש ברשת מחשבים

חשוב מאוד - חשוב להפסקת שידור קרינה קבועה בעמדת העבודה.

צרו עמדות עבודה נמוכות קרינה.

חובה

6

צמצום שימוש בסלולרי
א. צמצום מספר וזמן שיחות.
ב. שימוש ברמקול או אוזניה חוטית עם צינורית אויר כאשר המכשיר רחוק מהגוף.
ג. הגדירו בסלולרי רשת נתונים למצב
3G \ UMTS (לא ל 4G\LTE) .
ד. כיבוי רשת נתונים ו
WIFI כאשר אין צורך בגלישה.
ה. כיבוי תקשורות אלחוטיות נוספות מהסלולרי כאשר אין בהם צורך.

ראו –
שימוש בסלולרי

חשוב - היום (2017) אצל רוב האנשים החשיפה הגדולה ביותר לקרינת רדיו היא מהסלולרי שלהם. לכן אם תמצאו את הרצון וכוח הרצון לבצע את הצעדים הללו תצמצמו את החשיפה שלכם לקרינת רדיו מהסלולרי שלכם. 

ככל שתצמצמו שימוש בסלולרי וכלל שתיישמו יותר מהנקודות, אפילו בהדרגה, כך יטב.

חובה - חובה כשלב ראשוני להפסיק שימוש לגמרי. לאחר מכן ניתן יהיה בחלק מהמקרים לחזור לשימוש בסלולרי בחירום בלבד. ראו סעיף 7.

7

שימוש בסלולרי בחירום בלבד לשיחות קצרות בלבד כאשר המכשיר רחוק מהגוף.
כבו כל תקשורת נתונים, וויפיי או בלוטות'.

ראו –
שימוש בסלולרי

רשות

חובה – כל שימוש בסלולרי משמעותו חשיפה לקרינה. כל חשיפה משמעותה כאב לרגישים לקרינה והגדלת הסיכוי להחמרת המצב.

8

השתמשו במד הקרינה הביתי שלכם כדי לבדוק את רמות הקרינה בחדרי השינה על ידי שימוש במד הקרינה הביתי. זהו מקורות קרינה נוספים, מצאו חדירות קרינה מבחוץ. בצעו כל פעולה לצמצום החשיפה. וודאו קיום מרחקי ביטחון של אזורי השינה מציוד חשמלי.

ראו - איך למדוד בעצמך קרינה בלתי מייננת?

חשוב – חדרי השינה הם החשובים ביותר. חשוב מאוד לשמור על רמות קרינה נמוכות ככל הניתן בהם.

חובה

9

השתמשו במד הקרינה הביתי שלכם כדי לבדוק את רמות הקרינה בכל חדרי הבית (וכן ברכב, בבית הספר ובעבודה) על ידי שימוש במד הקרינה הביתי. זהו מקורות קרינה נוספים, מצאו חדירות קרינה מבחוץ. בצעו כל פעולה לצמצום החשיפה. וודאו קיום מרחקי ביטחון של אזורי הישיבה מציוד חשמלי.

 

ראו - איך למדוד בעצמך קרינה בלתי מייננת?
ראו – מקורות קרינה בתדר נמוך
ראו – מקורות קרינה בתדר גבוה
ראו – מקורות קרינה לפי מיקום

רשות

חובה

10

הפסיקו שימוש בכל ציוד אלחוטי נוסף, כגון: טאבלטים, טלוויזיות אלחוטיות, סטרימרים אלחוטיים, מערכות אלחוטיות אחרות, תנור מיקרוגל.

ראו –
צמצום חשיפה לקרינה
ראו –
מקורות קרינה בתדר גבוה

רשות

חובה

11

באם אתם מרגישים כאבים בעת חשיפה למקורות קרינה סביבתיים כגון אנטנות סלולריות ברחובות או בדרכים, מערכות אלחוטיות בסביבת עבודה משרדית, בדקו אפשרות שימוש בכובע או בטנה לכובע מבד מגן קרינה. לאחר מכן ורק אם יש צורך בדקו גם אפשרות שימוש בביגוד מבד חוסם קרינה.

ראו:
א.
כובעים מבד חוסם קרינה
ב. ביגוד מבד חוסם קרינה

אין צורך.

כובע היינו מיגון אישי ראשוני וזול. מיגון אישי אחר יש לנסות בהמשך לפי הצורך.

12

באם יש צורך בצעו מיגון קרינה מפני קרינת רדיו בביתכם.

ראו –
מיגון קרינת רדיו

רשות – אני ממליץ למגן מפני קרינת רדיו אם וכאשר הרמות מעל 0.04 mW/m2.

יש להבהיר כי זו המלצה שלי בלבד.
התקן הלא מגן (מבוסס חום) של המשרד להגנת הסביבה עומד על רמה של 1000
mW/m2 והתקן הבין לאומי על רמה פי 10 יותר גדולה.

לחצו כאן לקרוא על התקנים.



יש לשאוף לרמות נמוכות מ 0.0005 mW/m2.


רוב הרגישים לקרינה ירגישו טוב, רוב הזמן ברמה כזו.
אפשרי שרגיש לקרינה לא ירגיש טוב ברמה זו, יש לבדוק גם סוגי קרינה אחרים כגון שדות מגנטיים וחשמליים בתדר נמוך וזיהום חשמלי.


באם לא ניתן להגיע לרמות אלו, יש לשאוף לרמות נמוכות ככל הניתן

 

סוף איחוליי, הצלחתם להגיע לסוף המדריך לצמצום חשיפה ראשוני. 

המשיכו ללמוד על קרינה, למדוד קרינה, לצמצם חשיפה לקרינה והשתמשו במיגון לפי הצורך על מנת להמשיך בתהליך צמצום החשיפה לקרינה בלתי מייננת. 






ראו - צמצום שימוש וחשיפה
ראו - תוכנית ארבעת השלבים
 אם ביצעת את הצעדים בצורה נכונה, כנראה צמצמתם את החשיפה שלכם לקרינה בלתי מייננת בצורה משמעותית. 

ככל שהזמן חולף, נסו להשקיע עוד ועוד בהתקנה ושימוש בתשתיות תקשורת חוטיות וללא קרינה. כמו כן צמצמו שימוש בציוד סלולרי ואלחוטי עוד ועוד. 



ראו - צמצום שימוש וחשיפה
 אם ביצעת את השלבים באופן מלא ונכון, ככל הנראה צמצמתם את החשיפה שלכם לקרינה בלתי מייננת בצורה משמעותית. שיפור במצב הרגישות אמור להתבסס. 

גם אם חל שיפור ואתם מרגישים טוב יותר, או לפחות רע פחות, זה לא נותן לכם סיבה או אישור לחזור להשתמש בציוד סלולרי או אלחוטי או להגדיל את החשיפה שלכם לקרינה בלתי מייננת. 

שימו לב כי בדרך כלל בחזרה לחשיפה תחול התדרדרות מחודשת במצב הרגישות. 

המשיכו ללמוד על קרינה, לצמצם חשיפה לקרינה, למדוד קרינה ולהשתמש במיגון ככל שצריך.

נסו לשפר את בריאותכם בכל דרך אפשרית. 

ראו - התמודדות עם רגישות לקרינה - מכתב לסובלים
ראו - מחקרים על רגישות לקרינה
ראו - סיפורי קרינה

אשמח לענות על כל שאלה ולשתף מניסיוני הרב במייל norad4u@gmail.com.

בהצלחה והרבה בריאות!


Comments