כתבה ב ISRAEL DEFENSE – הסינים הפעילו נשק מיקרוגל על ההודים בקו הגבול

כתבה ב ISRAEL DEFENSE על שימוש בנשק מיקרוגל – https://www.israeldefense.co.il/he/node/46676?fbclid=IwAR3Z0XsJR5nPPmXGfaWI7lBw-QQyKqZmK_Kh2diTshoLJm2a6iWvvKO16Lw

כתבה בISRAEL DEFENSE מספרת על הפעלה של נשק מיקרוגל על ידי הסינים, מול חיילים מהצבא ההודי, בקו הגבול באזור שבמחלוקת צמוד לטיבט. בן הסינים וההודים יש הסכם לא להכניס כלי נשק קונבנציונליים לאזור. לאחרונה דווח כמה פעמים על תקריות בהן היו קרבות בהן חיילים משני הצבאות הלכו מכות (עם מקלות ואזרים שונים אבל ללא נשק חם) ביניהם.

כעת מדווח ISRAEL DEFENSE , שהוא מקור עיתונאי “MAIN STREAM”, מוכר ומכובד בישראל בנושאי צבא וביטחון, על שימוש בנשק מיקרוגל, לפחות בתקרית אחת בין הסינים להודים. כמו כן הוא מזכיר ובכך מאשר מקרים דומים בעבר בהם הובן בדיעבד כי בוצע שימוש בנשקי מיקרוגל כגון בשגרירויות של קנדה וארה”ב בהוואנה, סין ובמקומות אחרים.

כתבה באנגלית על הנושא הופיעה השבוע בדיילי מייל הבריטי (זהירות – תמונות קשות) – https://www.dailymail.co.uk/news/article-8973805/CIA-chiefs-asking-Moscow-secretly-microwaving-spies-years.html

המקרה הראשון – אבן בוחן

השימוש בנשקי מיקרוגל אינו חדש. למעשה המקרה הראשון שתועד היה המקרה של תקיפת השגרירות האמריקאית במוסקבה של שנות החמישים והשישים של המאה העשרים. הערכות הן שהסובייטים הפעילו שידור של קרינת רדיו אל עבר השגרירות. רמות הקרינה היו מאוד נמוכות, כנראה פולס קצר כל כמה שניות, במשך שנים. צוות השגרירות הושפע, סבל וחלה.

אבל הגורמים הטכניים האמריקאים לא הצליחו לעלות על האות במשך שנים. זאת כי נדרש שימוש במד קרינת רדיו מהיר יחסית לאותם ימים. כמו כן הגישה באותם הימים במערב (גם היום זו הגישה של מכחישי נזקים, ראו תקן חום המגן על התעשיה אבל לא על בריאות בני האדם) הייתה שפולסים קצרים של קרינת רדיו לא יכולים לגרום נזק ודרושה רק קרינת רדיו רציפה וחזקה מאוד כדי לגרום לנזקים. למעשה אני די בטוח שאם היה להם את מד הקרינה שאני מוכר היום , הCORNET ED88TPLUS, אשר מסוגל לגלות גם פולסים כל כמה מיקרו שנייה, האמריקאים היו מגלים את השידור וההקרנה הרבה לפני ומבינים בדיוק במה מדובר. בסופו של דבר נחשף המקרה ופורסם ב NEW YORK TIMES בשנות השישים.

המקרה במוסקבה מלמד שנשק מיקרוגל לא צריך להיות חזק או לגרום לפגיעה\הפרעה\השפעה מיידית כדי להיות אפקטיבי ומזיק. כמו כן העובדה כי רמות החשיפה היו נמוכות יחסית (הערכות הן שהיה מדובר בפולס קצר שיצר חשיפה של כ 5 מיקרו וואט לסמ”ר כל חמש שניות) מעלות את החשש כי גם בעת שימוש בסלולרי ובציוד אלחוטי, או בחשיפה לתשתיות אלחוטיות וסלולריות מתקיימות חשיפה דומה עם השפעות דומות.

כתבה מעיתון בריטי, משנות השבעים על המקרה במוסקבה

מאז המקרה במוסקבה, הגיעו לתקשורת כמה מקרים נוספים דומים בהם הופעלו כלי נשק אלומים על דיפלומטים.

כתבנו על המקרה במוסקבה ומקרים אחרים בבלוג הישן, ראו:
https://norad4uh.blogspot.com/2019/03/blog-post_31.html
https://norad4uh.blogspot.com/2018/09/blog-post.html
https://norad4uh.blogspot.com/2017/08/blog-post_11.html

משמעות הפרסום בISRAEL DEFENSE

המשמעות של הפרסום בכלי תקשורת מרכזי ומקצועי היא הוכחה לקיומו.

כלי נשק אלו ידועים בעולם כבר משנות החמישים של המאה הקודמת.

אם רוצים להשיג השפעה מיידית, רמות השידור והחשיפה לקרינה מכלי נשק אלו הן גבוהות מאוד יחסית. אני לא יודע בדיוק באיזה רמות מדובר. אבל כנראה קרובות מאוד לסף התרמי. כלומר קרובות מאוד, ואולי עוברות את הרמות הגורמות לחימום רקמות. למשל ראו מערכת אמרקאית בסרטון הבא – https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1354475491360167.

אם רוצים להשיג השפעה הדרגתית ומוגבלת, בחשיפה יום יומית, רמות השידור והחשיפה לא צריכות להיות גבוהות במיוחד. למעשה כנראה דומות מאוד, ואולי קצת יותר גבוהות מרמות החשיפה מציוד סלולרי ואלחוטי ביתי. הערכה שלי שזה היה המקרה בתקריות האחרונות בשגרירויות ברחבי העולם. ראו כתבה בנושא בתוכנית “60 שניות” – https://www.cbsnews.com/news/brain-trauma-suffered-by-u-s-diplomats-abroad-could-be-work-of-hostile-foreign-government-60-minutes/

אז למי שהוא מרגל, דיפלומט, חייל ביחידות מיוחדות, אנשי מושג וביטחון, יש כרגע עוד משהו ממנו צריך לדאוג ולהזהר.
ואם אתם לא כאלה, אבל כן משתמשים בסלולרי ובציוד אלחוטי , הנה עוד סיבה להפסיק (אם ברמות גבוהות נגרם נזק מיידי, בהחלט אפשרי , כפי שכבר מראים מחקרים, לגרום נזק בריאותי ברמות נמוכות יותר).

מה צפוי בעתיד?

כאמור נשקי מיקרוגל קיימים כבר מעל ל70 שנה והם רק הולכים ומשתכללים ונראה שהשימוש בהם הופך תדיר יותר ויותר. מגמה זו צפוייה להמשיך להתגבר אם השימוש בכלי נשק אלו לא יוגבל בהסכמים וחוזים בינלאומיים בין מדינות.

השוני (בשימוש בכלי נשק מיקרוגל לאומת הפעלה של כלי נשק אחרים) והבעיה היא שלאחר ההפעלה של כלי נשק מיקרוגל, בדרך כלל אין עדויות ברורות לעין (צריך מכשור מיוחד לעלות על ההתקפה בזמן אמת, אחרי ההתקפה בדרך כלל לא נשאר שום סימן בשטח). אין תרמילים, אין נזק למבנים, אין סימנים על דרך הטשטוש, אין מכתשים ואין סימנים אחרים של פעולה צבאית. הדבר מקשה להטיל אחריות על המבצעים, על גורם, או על מדינה שיזמו את המתקפה. האמימות הזו מאפשרת לגופים של מדינות להפעיל כלי נשק אלו ללא גילוי, ללא סיכול ותגובה בזמן אמת, ללא חשיפה לפעולות תגמול, ללא פיקוח וללא צורך לקחת אחריות.

לכן השימוש בנשקים אלו קוסם מאוד למדינות שיש להן יכולות טכנולוגיות אלו (לא מורכב מידיי), לכן צפוי גידול במגמת השימוש בו ולכן הוא גם מאוד מסוכן. כרגע אני לא רואה אפשרות של שימוש בכלי נשק אלו על ידי מי שאינו מדינה, למרות שבעתיד אפשרי שזה יתקיים. אני מאוד מקווה כי תחום זה של טכנולוגיות צבאיות יוגבל על ידי הסכמים בינלאומיים מחייבים, מקווה שלא תורשה מכירה או פיתוח של כלים כאלה, ומאוד מקווה שלא נראה שימוש אזרחי בזה.

נשק זה נשק – נועד לפגוע, להזיק ולהרוג

נשקי מיקרוגל נועדו לפגעו בבני אדם, ובכך אין שונה ביניהם לבין נשקים קונבנציונלים ומוכרים יותר כמו רובים, פצצות וטילים. גם שימוש בסכין , חרב, רובה ואקדח הם בגדר מעשה תוקפני , בעייתי מוסרית, אלים ופוגעני. ניתן גם לעשות שימוש בכלים (למשל פטיש) או חפצים (למשל רכב) כדי לפגוע, אז למעשה החפץ או הכלי הופכים לנשק. בכך שלכאורה שבדרך כלל מכוונים נשקים על אויבים, ניתן צידוק (גם מוסרי) להפעלתם, אבל נשק הוא נשק והוא נועד לפגוע ובדרך כלל להרוג. נשקי מיקרוגל הם נשקים לכל דבר, הם אולי לא נועדו להרוג (ברוב המקרים) אבל הם פוגעים בבני אדם ומזקים.

פחות אבל עדיין פוגע

מהבחינה של הנזק לבני אדם נשקים אלו מוגדרים כ”נשקים פוגעים פחות”, או נשקי “אל הרג”. יש להם השפעה מיידית שהיא בדרך כלל מורגשת וברורה. אבל בצד זאת יש גם השפעות ארוכות זמן, כמו הנזקים בריאותיים, נפשיים, וגופניים שנשקים אלו יכולים לגרום להם. נזקים אלו יכולים להיות כבדים וקשים מאוד, עד כדי מוות (ברמות גבוהות מספיק אפשר גם להרוג עם נשק מיקרוגל) או גרמת פגיעה גופנית קבועה ומחלה.

האם הציבור הרחב בסיכון?

להערכתי לא, לפחות לא כרגע. השימוש כרגע מוגבל למקרים מיוחדים ומוגבלים בין מדינות, גורמי ביון וביחידות מיוחדות. לפחות כך אני מקווה. מצד שני המגמה של השימוש בנשקים אלו לדעתי תלך ותתגבר, כך שבכלל לא בטוח שאפשר לישון בשקט.

לא מין הנמנע כי מדינה תפעיל נשקים אלו על אזרחים של מדינה אחרת (כמו שבוצע בעבר עם נשקים אחרים כגון הפצצות והפגזות) וכמו די ברור שמתי שהוא יופיע היזם שיפתח וייצר נשק אישי כזה להגנה עצמית.

כמו כן בצד השימוש במערכות נשק אלו יש גם מערכות צבאיות (, למשל מכ”מ) ואזרחיות (למשל אנטנות סלולריות) שאינן מוגדרות כנשק, הפולטות קרינת רדיו-מיקרוגל. גם בתוך הבית שלכם יש מערכות פולטות קרינת רדיו, אומנם ברמות נמוכות יחסית אבל רובן משדרות כל הזמן. ולדעתי לקרינת רדיו, בכל רמה, יש השפעות בריאותיות והיא יכולה לגרום לתסמינים דומים למה שקורה בהפעלה של כלי נשק מיקרוגל.

קונספירציות ודיווחים

בשנים האחרונות מועלות תורות קונספירציה כי גורמים עלומים מתקיפים גם אזרחים. יש גם עדויות רבות של אזרחים שחווים תסמינים של חשיפה לקרינה וקושרים את הופעת התסמינים להתקפה על ידי גורמים עלומים כאלה או אחרים. אנשים אלו מכונים TARGET INDIVIDUALS או בקיצור TI. בעברית הם מכנים את עצמם “מותקפים אלקטרונית” או “מתוגרתים”, או “ממוקדים אלקטרונית”, וכו.

ברוב המקרים האנשים הללו משתמשים בסלולרי ובציוד אלחוטי ונחשפים לקרינת מיקרוגל בעיקר מהציוד שלהם. הם אינם רואים או מבינים את הקשר בין התסמינים לשימוש , ופונים להסבר הקיצוני של “התקפה”. דעתי בנושא כי רוב רובם של המדווחים על כך “מותקפים” על ידי הקרינה מהטלפון הסלולרי והציוד האלחוטי שלהם ולא על ידי נשק מיקרוגל. נראה כי חוסר היציבות לאחרונה (בשל משבר הקורונה), המצוקה הכלכלית והנפשית, הבידוד והחשש מהמחר מגדילים את מספר הTI. למעשה לפעמים נראה כי יש יותר אנשים שטעונים שמתקיפים אותם, מאשר אנשים שהבינו שהם מרגישים את הקרינה מהסלולרי ומהציוד האלחוטי שלהם (רגישים לקרינה).

בשנים האחרונות הגיעו אלי עשרות אנשים המתארים את עצמם כ”מותקפים אלקטרונית”, בבקשת עזרה. במקרים הראשונים ניסיתי לעזור ככל יכולתי על ידי הסבר נושא הקרינה, מדידות קרינה, צמצום חשיפה והפסקת השימוש. מהר מאוד נוכחתי שאותם אנשים ממשיכים להשתמש בסלולרי ובציוד אלחוטי, לא מצמצמים את החשיפה ומעדיפים להמשיך להאמין שהם מותקפים. חלק קטן מהם הקשיב וישם את הסברי, ברוב המקרים מי שצמצם חשיפה לקרינה והפסיק שימוש בסלולרי ובציוד אלחוטי, הרגיש שיפור משמעותי בתסמינים. הרוב המכריע ממשיך להשתמש, ממשיך להיחשף וממשיך לסבול.

במרוצת השנים הבנתי שברוב המקרים אנשים אלו הם למעשה רגישים לקרינה. הם אינם מבינים את נושא הקרינה ולא מכירים את מקורות הקרינה הרבים בחיהם, ביחוד מקורות קרינה בתדר גבוה. כמו כן ברוב המקרים הם לא רוצים\יכולים\מוכנים\מסוגלים לוותר על השימוש בסלולרי ובציוד אלחוטי ולא מוותרים על האמונה שלהם כי הם נרדפים על ידי גורמים עלומים. המשך האמונה בכך שהם מותקפים נותן להם תחושת שייכות ומטרה, אבל מרחיק אותם מהפתרון האמיתי. המשך השימוש והחשיפה שלהם בציוד אלחוטי וסלולרי גוזר עליהם להמשיך לסבול. לאחר שניסיתי שוב ושוב לעזור לאותם ממוקדים, הרמתי ידיים והבנתי שכל עוד הם לא מבינים בעצמם את הסיבה ולא מוותרים על האמונה השגויה (ועל השימוש בסלולרי ובציוד אלחוטי), לא אוכל לעזור להם.

הערכה שלי היום, היא שלפחות חצי מהTI היו מרגישים יותר טוב, כבר לאחר צמצום חשיפה חלקי לקרינה, צמצום השימוש בסלולרי, לימוד נושא הקרינה וביצוע מדידות קרינה. זה מאוד חבל שרובם לא מוכנים לשמוע ולא מוכנים לנסות.

סרט המתעד מותקפים אלקטרונית באנגליה

הסרט הבא מתעד את החיים של מותקפים אלקטרונית באנגליה. הסרט מראה את החשש והמצוקה. התסמינים הם תסמינים של חשיפה לקרינה ורגישות לקרינה. אך ללא הבנת הנושא, ללא מדידה נכונה וללא צמצום החשיפה אין שיפור. בכמה נקודות בסרט רואים רמזים לחשיפה בהם אותם אנשים נמצאים. בדקה 10 רואים את הסלון-אולפן שאחד מהמרואיינים בנה בביתו, רואים בבירור ריבוי ציוד חשמל וכנראה גם ציוד אלחוטי. צפוי שרמות השדה החשמלי בתדר נמוך שיש שם יגרמו לכל רגיש לקרינה להרגיש רע. בדקה 44 רואים רמות גבוהות של קרינת רדיו על גבי מד AM-10 של אחת המרואיינות. לא פלא שהיא מרגישה רע.

קישור – https://youtu.be/62s3FinAoC0

חושב שמתקיפים אותך?

אם אתם חושבים שמישהו מתקיף אתכם עם קרינת מיקרוגל, נסו למשך שבוע לכבות כל ציוד אלחוטי וסלולרי בסביבתכם וביתכם. אם תרגישו שיפור, כנראה שאתם רגישים לקרינה. אם לא תרגישו שיפור אפשרי שלא צמצמתם את החשיפה מספיק, ועדיין יש גורם סלולרי או אלחוטי החושף אתכם לקרינה, למשל מכשיר אלחוטי שאתם לא יודעים שמשדר, ציוד של שכנים, אנטנות סלולריות או תשתיות חשמל. כמובן קיים גם סיכוי קטן מאוד, שמישהו באמת מטריד אתכם עם נשק אלקטרוני. אבל כרגע אני רואה סיכוי זה תיאורטי בלבד כאשר מדובר באנשים רגילים מתוך האוכלוסייה.

רוצים כבר היום לצמצם חשיפה לקרינת רדיו?

ראו פרקים נוספים באתר שיעזרו לכם לבצע את השינוי המיוחל.

מדריך חזרה לקווי והפסקת השימוש בסלולרי ובאלחוטי

Amir Borenstein

מנהל האתר

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה