התמודדות עם רגישות לקרינה - מכתב לסובלים






דבר ראשון - הפסיקו שימוש בסלולרי ובאלחוטי

מרגע שאתם מבינים שאתם רגישים לקרינה אני ממליץ בחום לקחת את הנושא ברצינות ולהבין שהמצב גם יכול להתדרדר אם לא תפסיקו מייד את החשיפה. השלב הראשון בצמצום או הפסקת החשיפה הוא להפסיק להשתמש בסלולרי ובציוד אלחוטי או סלולרי אחר. כל שימוש יביא לחשיפה שלכם לקרינה וכל חשיפה תביא לכאב או לסיכוי להרעה במצב. לכן שימרו את השימוש בסלולרי לחירום בלבד והעבירו את כל התשתיות לחוטיות. הסברים נוספים על צמצום חשיפה ניתן לקרוא בפרק המתאים באתר... מומלץ גם לרכוש מד קרינה ביתי ולהשתמש בו בתהליך צמצום הקרינה בבית ובעבודה. מד קרינה לרגיש לקרינה הוא כלי יום יומי והוא מסוגל להראות את הקרינה ולמצא את מקור הקרינה לפני שהקרינה גורמת לכם לכאבים.

בהמשך נדרש להתחיל בתהליך של למידה, מדידה, צמצום חשיפה מתמשך ואם צריך מיגון. התהליך מכונה על ידי "תוכנית ארבעת השלבים" והוא מאוד חשוב ליצירת שיפור מתמיד באיכות החיים של הרגיש לקרינה. 


ביצוע בדיקות רפואיות

למרות שהרוב המוחלט של הרופאים בארץ אינו יודע מה היא "רגישות לקרינה"  או "אי סבילות לקרינה" אני עדיין חושב כי יש לבצע כל בדיקה רפואית אפשרית. הסימפטומים של רגישות לקרינה משותפים למחלות רבות להן הרפואה המודרנית יכולה לתת תשובה הולמת. לכן אני ממליץ לקבל יעוץ רפואי ולעבור בתהליך של בירור רפואי מלא, בעיקר כדי לשלול מחלות אחרות.


לאחר ביצוע כל הבדיקות הרפואיות

דבר ראשון אל לכם להתייאש. תמיד יש סיכוי שהדבר הבא שתנסו יקל עליכם את החיים בתור רגישים לקרינה ויביא לשיפור משמעותי. הסיכוי הזה קיים כל עוד אתם ממשיכים לנסות. לכן המשיכו לנסות!

שנית, אני מאמין כי כל אדם הוא שונה במקצת וכי כל אדם מגיב באופן שונה לסוגים השונים של קרינה אלקטרומגנטית. כל אחד מאיתנו, הרגישים לקרינה, חייב למצוא מה גורם לו להרגיש רע, ולאחר שעשה זאת יכול לנסות להבין איך לשלוט על הגורם ואיך לצמצם חשיפה אליו.

הבעיה עם קרינה היא שאי אפשר לראות אותה, אי אפשר להריח, אי אפשר לגעת וכאשר אנחנו מרגישים אותה זה בדרך כלל מאוחר מידי.

מעבר דירה או מעבר עבודה יעזור רק במקרים מסוימים. אני מאמין כי ברוב המקרים זה פשוט יותר וזול יותר למצוא את מקורות הקרינה, להזיז אותם, להחליפם בציוד שאינו מקרין, להגן על הבית או על עצמכם מפני הקרינה,  ולקחת שליטה מחודשת על החיים שלכם. לכן לפני שאתם נוטשים, נסו להתמודד. 

בטווח הזמן הארוך אני שאפתי והגשמתי שאיפתי לעבור לגור בבית כפרי בודד ונמוך קרינה עם קיר משותף יחיד עם שכן ללא ציוד אלחוטי, ולעבור לעבוד מהבית. המעבר לבית כפרי התקיים ב 2007 ומשם שיפרנו לבית יותר טוב  ב 2010. הפסקת העבודה בהיטק ומעבר לעבודה מהבית התקיים בשנת 2013. להזכירכם הפכתי לרגיש ברמה קשה-בינונית בשנת 2004 כך ששני המעברים היו הדרגתיים מאוד ורק שבדקתי עשרות בתים שלא היו מתאימים.

ההשפעות של חשיפה לקרינה על חיי היו דרסטיות ומידיות, ובמרוצת הזמן למדתי כי האופציה הטובה ביותר היא להיות אקטיבי ולנסות לשפר את מצבי ולעשות זאת בשביל עצמי. להתייאש ולוותר לא בא בחשבון.

עד היום (2015) הוצאתי יותר מ 10000 שקל על מדי קרינה שונים, ויותר מ 20000 שקל נוספים על ציוד וחומרי מיגון, ואפילו יותר על רופאים, מרפאים קונבנציונאליים ואלטרנטיביים (עוד כ 50000 ש"ח בערך). השקעתי שעות על גבי שעות בקריאה, בלמידה עצמית ובשיחות עם מדענים, חוקרים, רופאים, ורגישים לקרינה אחרים בניסיון ללמוד ולהבין את הרגישות שלי לקרינה ואז לעזור לאחרים. 

היום אני יכול להגיד שבדיעבד מה שהכי עזר הוא צמצום החשיפה הדרסטי לקרינה ושימוש במד קרינה מסוג CORNET.

השורה התחתונה היא שחייבים להמשיך לנסות, אסור להתייאש.

 

דע מה פוגע בך

אם אתה רגיש לקרינה, אני ממליץ מאוד לרכוש מד קרינה ביתי מוקדם ככל הניתן. ללא מד קרינה את\ה תמשיך\כי לסבול בלי הבנה מה ומתי פוגע בך. השימוש במד הקרינה הביתי יאפשר לך "לראות" את הקרינה, בחלק מהמקרים לפני שהיא תגרום לך לכאב ובחלק מהמקרים לאחר כאב קל וראשוני. על ידי מדידה וזיהוי של מקורות קרינה תוכל לזהות מקורות קרינה בבית, בעבודה, באוטו ובחוץ. לאחר הזיהוי תוכל לפעול כדי להרחיקם, להחליפם, לשנותם, להגן מפניהם ולטפל בהם. במקרה הרע תוכל לשנות את מקומך לכזה אשר יש בו פחות קרינה. לדעתי הצעד הראשון שרגיש לקרינה חייב לעשות הוא רכישה של מד קרינה פשוט. מד קרינה פשוט שעולה כ 750 ש"ח או מד מתקדם יותר שעולה 950 ש"ח ייתנו לך תמונה טובה של רמות הקרינה בסביבתך ויאפשר לך לפעול כדי לצמצם את חשיפתך. אתם מוזמנים לצפות בסרטונים שלי ולראות את מגוון מדי הקרינה בהם אני משתמש לסוגי הקרינה השונים. כמו כן בקרו בדף באתרי המסביר ונותן סקירה על מדי הקרינה השונים (ראה קישור בהמשך).  אני מאמין כי רכישה של מד קרינה היא פעולה שכל רגיש לקרינה חייב לעשות. אפילו מד הקרינה הפשוט ביותר יכול לעזור. 

לדף סקירה על מדי קרינה באתר זה לחץ כאן.

 

כמה עצות לתחילת הדרך

  •  שימרו על מרחק ביטחון של לפחות מטר אחד ממכשירי חשמל וציוד חשמלי עובד.
  •  צמצמו (לחלוטין) את השימוש שלכם בציוד תקשורת אלחוטי כגון, טלפונים אלחוטיים, ראוטרים ומחשבים אלחוטיים, ציוד בלוטות', וציוד תקשורת סלולרי (בבית ובמשרד).
  • נתקו ציוד חשמלי משקע המתח כאשר לא נעשה בו שימוש.
  • וודאו כי אין מכשירי חשמל, ציוד אלקטרוני וציוד אלחוטי בחדרי השינה שלכם (הן פועלים והן במצב המתנה) בזמן השינה.

אם אתם צריכים עוד טיפים ועזרה בבקשה אל תחששו וצרו קשר איתי במייל norad4u@gmail.com או בדף יצירת הקשר.



ביצוע תוכנית ארבעת השלבים

כדי להשיג שיפור מתמיד במצב הרגישות לקרינה וכדי לצמצם את הסיכוי להתדרדרות יש לבצע את תוכנית ארבעת השלבים המבוססת על הניסיון שלי בהתמודדות שלי עם הרגישות לקרינה ובנסיון שלי בעזרה למאות רגישים לקרינה בארץ וברחבי העולם. התוכנית מבוססת על ארבעת הצעדים הבאים:
  1. לימוד נושא הקרינה הבלתי מייננת
  2. מדידת קרינה  - ביצוע מדידות קרינה תוך כדי שימוש במד קרינה ביתי , כדי לאתר מקורות קרינה בתוך הבית ובעבודה, מציאת מרחקי ביטחון מציוד חשמלי ומציאת נקודות חדירה של קרינה אל תוך חלל המגורים או העבודה. שימוש במד קרינה יאפשר גם ללמוד איך ומתי כל מקור פולט איזה סוג של קרינה.
  3. צמצום חשיפה - צמצום חשיפה לסוגים שונים של קרינה בלתי מייננת על ידי הפסקת שימוש בציוד אלחוטי וסלולרי, שמירת מרחקי ביטחון מציוד חשמלי ואנשים המשתמשים בציוד אלחוטי וסלולרי.
  4.  מיגון קרינה - ושימוש במיגון לקרינת רדיו ומיגון לקרינה בתדר נמוך, רק איפה ומתי שאפשר וצריך.

צעדים נוספים שיכולים לעזור
  1. התחילו בביצוע תוכנית ארבעת השלבים (ראו פסקה אחת למעלה), אף אחת המצעדים הללו לא בא במקום, אלא בנוסף. במיוחד חשוב להפסיק שימוש בכל ציוד אלחוטי או סלולרי.
  2. איכלו בריא יותר.
  3. אם אתם עדיין עושים זאת, הפסיקו לעשן ולשתות אלכוהול.
  4. מקלחות ארוכות.
  5. הלכו יחפים בחצר, על האדמה או בבית על רצפות בטון, בלטות, שיש או כל חומר מוליך חשמלית אחר (הקפידו לא להתחשמל). 
  6. נוחו יותר. כאשר כואב פשוט לכו לישון.
  7. רחצו בים (השתדלו שלא יהיה מזוהם), באגמים, נחלים או כל גוף מים גדול.
  8. עשו שימוש בתוספי תזונה. שאלו את הרופא שלכם האם ומה אתם יכולים לקחת. מה שלי הכי עוזר זה ויטמין C מסוג ESTER C. ניסיתי לאחרונה אחרים והם לא היו טובים באותה מידה. כמובן GABA מוריד קצת את הכאב ומאוד יעיל בצמצום הערפול מוחי. פעם הייתי לוקח גם חומצה אלפה ליפואית וזה עזר לתחושה כללית טובה. ויטמין B12 עושה אותי שמח ומונע מצבים של חוסר הספקת דם למוח (מרגישים את זה בסחרחורת והפרעות ברעייה - כאילו מפסידים פריימים בראיה)
  9. קראו על צעדים נוספים שאני עשיתי 
  10. אל תרגישו קורבן, זה רק יחליש אתכם ויגביר את הרגישות לקרינה.

רגישים לקרינה צרו קשר!

טופס יצירת קשר רגישים לקרינה

 


דפים נוספים על רגישות לקרינה באתר






Comments