You are currently viewing קוד אבטחה לסלולרי = הדרה ופגיעה בציבור הרגישים לקרינה
דורשים קוד אבטחה בסלולרי - הדרה של רגישים לקרינה

קוד אבטחה לסלולרי = הדרה ופגיעה בציבור הרגישים לקרינה

הפוסט המקורי (והתגובות אליו) פורסם בפיסבוק – https://www.facebook.com/no.rad.585/posts/pfbid0i9jxLBt1DYcWQkPs8Y1JDBRYHMVuWpftwVnzoNdHDRkHmFWtjmhe1e3eF2Ea7YLKl?cft[0]=AZX2gdJ0XBGCeNWoAKdXroe2iUkrB0MIU2UObtXzZwMn75qLjUwmI_z618y_W6N6ee6VJuKoA6P1cBV0EeFjCCF9fTK3C3vRlca0EOAqomzUl6HDhSOqHOlrzyymE-6UiKHduePGy7q3eyetLmKQbetR&tn=%2CO%2CP-R

לא פעם ראשונה

בשבועות האחרונים, בסיום של עסקאות באינטרנט, קטנות כגדולות, האתר מודה לי שבחרתי לשלם בלאומי מקס ומבקש ממני את קוד האישור ששלחו לי בSMS.

SMS?!

אבל אני רגיש לקרינה ואין לי סלולרי צמוד פועל לקבלת SMS.

לפעמים יש לידי סלולרי כבוי או במצב טיסה אבל הדלקה שלו לקבלת SMS תחשוף אותי לקרינה ויכולה לגרום לי להופעת תסמינים וכאבים.

האם אני צריך עכשיו לכאוב בשביל הזכות לשלם? זה המחיר?

הערב זה כבר הגדיש את הסאה. אחרי ניסיון מכאיב לקנות בKSP ולהזמין ארוחת ערב לי ולאישתי, יצרתי קשר עם לאומי MAX והסברתי להם את הנושא.

תשובות לא מספקות

הנציג הנחמד יכל רק להציע לי לבטל את הקוד לשלושה ימים. מה יעזורו לי שלושה ימים? ואם בעוד ארבע ימים אהיה צריך לבצע עיסקה? מה אז? עוד פעם לעבור את המשיבון הדיגיטלי שלהם עם כל שאלות הזיהוי המיותרות , או את הצאט בוואטאפ (מהמחשב) שגם שואל אותך מלא שאלות ומעביר אותך איזה בוט לפני שאתה מדבר עם בן אדם אמיתי?

הנציג הנחמד אמר שזה מה שהוא יכול לעשות ושהדרישה והישום מגיעים מויזה העולמית. הוא סיפר שאם מזמינים בארץ מקבלים SMS ואם מזמינים מחו”ל מקבלים קוד לוואטאפ (מה שמראה שהמערכת של הSMS נמצאת בארץ). אני מאמין שהישום נעשה במחשבי החברה בארץ ושאין בעיה להכניס עוד אפשריות לאימות כפול או לבצע שינוי.

כמוכן הלקוחות נמצאים בארץ ולחברה יש מחויבות לתת להם שירות. לא הגיוני , ואולי לא חוקי , להדיר אוכלוסיה שאין לה יכולת או אפשרות להשתמש בסלולרי.

דרישה קצרה וברורה

בסוף השיחה שלא הניבה מבחינתי הרבה, דרשתי להעביר את הפנייה שלי ואת הבקשה להנגשת השימוש בכרטיסי אשראי ללא קבלת קוד (או קבלה באמצעים חלופיים כמו שיחה קולית או הודעת אימייל) להנהלה ושמישהו שם מההנהלה יתקשר אלי בימים הקרובים ויודיע לי שהם קיבלו את הבקשה ויחשבו מה ניתן לעשות, או שקיבלו את הפנייה והם כבר עובדים על זה.

אם רוצים זה אפשרי

בעבר היו לנו, בקהילת הרגישים לקרינה, בעיות דומות עם בנקים ומוסדות. גם היום יש מוסדות שעדיין פוגעים בנו בצורה הזו. בעבר לאחר פנייה שלי או של רגישים לקרינה אחרים (כן יש עוד אנשים כמוני) בדרך כלל נמצא פתרון טכנולוגי. או פרטני או רחב.

למשל, בנק לאומי הכניס אפשרות לקבלת קוד דרך טלפון מה שלגמרי עוזר לנו.

אני מקווה שזה יהיה המצב גם במקרה הזה. לא הגיוני שאנשים יחרגו ויודרו משימוש בכרטיס אשראי (או כל שירות אחר) בגלל שאין להם יכולת להשתמש בסלולרי או שאין להם סלולרי.

אופטימיות זהירה

אתמול בשיחה עם הנציג ביקשתי שמישהו מההנהלה, או בכיר יותר, יתקשר אלי בהקדם ויגיד לי “הבנו את הבעיה, אנחנו נפעל לשפר ולתקן”.

וזה מה קרה היום, פחות מ24 שעות מהשיחה עם הנציג ופחות מ10 שעות מאז פרסום הפוסט בפיסבוק.

מעבר להדהוד של הכאב והבעיה,הנציגה הנחמדה הבהירה לי שהם הבינו את הבעיה ושיש כנראה אפשרות לפתור את הבעיה באופן רחב לכלל האוכלוסיה של הרגישים והלא משתמשים בסלולרי. זה יקח זמן אבל הם על זה.

יש כבר פתרון

מסתבר שכבר עכשיו יש פתרון שמוצע לבעלי פלפון כשר. המערכת מזהה שהם בעלי מכשיר כשר והיא שולחת להם אימייל או הודעה קולית במקום.

זאת אומרת שהטכנולוגיה כבר קיימת לחברת האשראי, וכל מה שהמתכנתים צריכים להוסיף זה CHECK BOX (תיבת סימון) בו ניתן יהיה לסמן שהמנוי הוא אינו משתמש בסלולרי ואז ישלח קוד אימות קולי או לאימייל.

פתרון נוסף אפשרי הוא בעת הכנסת הפרטים באתר המכירה, לאפשר ללקוח לבחור איך ואיפה יקבל את קוד האישור (כמו באתרי בנק לאומי או דואר ישראל), SMS, אס-אמ-אס קולי לטלפון, או קוד לאימייל. אני מניח שיקח יותר זמן לישם כזה פתרון.

לא מחר בבוקר, אבל יש תקווה

כאמור זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל יש תקווה שתוך כמה שבועות יהיה לנו פתרון מקובל ושימושי. מתוך הכרה עם שלבי הפיתוח (הכנסה לפיתוח, בדיקות , התמעה במערכת החייה ובדיקות נוספות, נראה לי שמדובר בחודש עד חצי שנה.

זה מאוד מעודד, כי הנה, אולי אולי הצלחנו כאן לתקן משהו בתהליך ההדרה של רגישים לקרינה מהחיים עצמם. נקווה שיהיו חדשות טובות במהרה.

ברגע שזה יקרה, מבטיח פוסט מפרגן לחברת האשראי.

Amir Borenstein

מנהל האתר

כתיבת תגובה